26 de companii românești au fost prezente la târgul Hannover Messe, în perioada 30 mai – 2 iunie 2022, sub Pavilionul național al României, organizat de Ministerul Antreprenorialului și Turismului (MAT), împreună cu Federația Patronală din Industria Construcțiilor de Mașini (FEPA-CM). Târgul internațional Hannover Messe este locul unde ”se dă ora exactă” in tehnologia europeană. Printre cele peste 50 de țări prezente cu pavilion național la Hannover Messe, alături de România, s-au regăsit Franța, SUA, Germania, Italia, Spania, Austria, Elveția, Turcia, Japonia, India, Polonia, Portugalia, Slovacia, Elveția, China, Canada.
În cele 3 pavilioane naționale ale României organizate pe o suprafață totala de 428 mp, si-au expus produsele cele 26 de companii romanesti, dupa cum urmeaza: standul automatică și IT, în care au participat ASTI AUTOMATION, SALT DATA INNOVATIONS, CARGO TRACK SOLUTIONS, XRETEH, STONE SOUP TECH, RAISIS GROUP, ASSIST SOFTWARE, SYSTRONICS, X2 MOBILE DEVELOPMENT, WEBCHAIN, ZYNK SOFTWARE, MEDIALINE EUROTRADE, standul mecanică, în care au participat AATEQ, ANTEMIE, Metal Tech Precision Parts, MEFIN SINAIA, PLASMATERM, PROINVEST GROUP, SELWERK, MARINA PRODPREST, și standul electrotehnică în care au expus ELECTROTEL, ICPE ACTEL, ELECTROPRECIZIA ELECTRICAL, AUTOMATICA , ROMIND T&G, SIMCONTROL SOLUTIONS. Principalele produse și servicii promovate de expozanții români prezenți la aceste evenimente au fost: automatizări și soft industrial, mecanică și turnare de precizie, pompe, piese de mare complexitate pentru echipamente, subansamble pentru linii transportoare, soluții pentru tăiere laser, îndreptare, debavurare, subansamble și sisteme de injecții pentru tractoare, confecții metalice, arcuri, cabluri, chingi, plase electrice și rigide, semifabricate forjate, echipamente electrice pentru joasă și medie tensiune, aparate de distribuție și control a electricității, motoare electrice, echipamente pentru electrosecuritate, tratarea apei, turnuri de racire.
Pe parcursul celor 4 zile de desfășurare ale târgului, reprezentanții firmelor românești au avut peste 1000 de contacte economice, din care peste 400 au fost cu parteneri de afaceri noi din Europa, în special din Germania, dar și din Portugalia – tara partenera la aceasta editie a Hannover Messe, Franta, Belgia, Grecia, Italia, Spania, Elveția, Olanda, Marea Britanie, si respectiv din Asia si Africa.
Pentru prima dată în istoria participărilor la târgurile externe, România a participat la Hannover Messe cu pavilion pe platforma de Realitate Virtuală, fiind prima și singura țară din lume care a participat la un eveniment de această amploare, atât cu pavilion fizic, cât și cu pavilion în VR. Participarea concomitenta cu pavilion fizic și cu stand pe platforma VR a deschis o nouă etapa în modalitatea de participare la târguri de acum încolo, standurile în Realitatea Virtuala fiind o completare a standurilor fizice, care deschide o poartă foarte largă, fără limite, către vizitatorii din orice colț al lumii, oferindu-le acestora posibilitatea de a participa la un târg, de a vedea produse și tehnologii noi și de a discuta cu reprezentanții companiilor expozante, din fotoliul de acasă, dar exact ca și când ar fi la fața locului. Strângerile de mâini de la sfârsitul discuțiilor schimbă automat cărtile de vizită ale interlocutorilor. Nu cred că mai este nevoie să subliniez multitudinea de avantaje pe care o oferă această variantă de participare pentru vizitatori (costuri reduse, posibilitate de a vizita mult mai multe standuri într-o aceeași perioadă de timp, posibilitatea de a descărca și păstra orice informație dorită etc.), dar și expozanților le oferă posibilitatea unică, de a-și prezenta absolut toate produsele, de a le monta și demonta în câteva minute, de a face demonstrații care ar fi imposibil de realizat în varianta fizică, etc. Felicitări companiilor românești participante!