Industria auto europeană arată astăzi cu totul altfel decât acum zece ani. Polarizarea pieței și reconfigurarea geografică a lanțurilor de producție, mai ales ca una din consecințele post pandemice, se resimt puternic și în România, care are astăzi o piață minoră, însă o industrie din ce în ce mai puternică. Viziunea companiei IRUM a fost mereu aceea că trebuie investit masiv în tehnologia pentru liniile de producție, pentru a permite crearea de produse competitive la nivel mondial, în linie cu cerințele pieței și cu reglementările în vigoare.
Anul acesta marchează IRUM prin lansarea noului model al tractorului românesc, mai exact TAGRO Stage V. TAGRO este rezultatul muncii de creație și proiectare a departamentului de cercetare și dezvoltare iFOR. Am urmărit încă de la început să realizăm un tractor modern, fiabil și competitiv pe piețele occidentale. Posibilitățile extinse de producție și profesionalismul angajaților ne permit să producem, în secțiile noastre, piese de calitate pentru TAGRO. Prin producerea tractorului TAGRO, fabrica noastră contribuie esențial la dezvoltarea României. Fermierii beneficiază acum de un tractor fiabil, cu design modern și întreținere economică, destinat piețelor oricât de exigente. TAGRO este un tractor compact, ușor manevrabil, cu transmisie mecanică, confortabil și care este ușor de întreținut. Motorul de pe TAGRO este o unitate FPT (Fiat Power Train) model F36 de 102 CP, diesel, cu 4
Conceput în primul rând pentru a asigura operatorului condiții optime de siguranță și confort, cabina utilajului corespunde normelor ROPS și FOPS, categoria 2 de protecție, asigurând o vizibilitate sporită, este dotata cu aer condiționat automat și ventilație cu sistem de filtrare a aerului, geam spate cu degivrare și scaun operator pneumatic cu încălzire. De asemenea, utilajul dispune de proiectoare de lucru față/spate pentru condiții optime de lucru și pe timp de noapte.
După o perioadă de aproximativ 6 luni, în care acesta a parcurs seria de testări la care a fost supus la sediul FPT din Torino, s-a constatat că respectă standardele de poluare impuse, fiind omologat ca atare inclusiv de RAR București.
Pentru ca aceste lucruri să fie posibile, au fost făcute câteva modificări ale modelului precedent, prin introducerea filtrului de particule, care presupune o izolație termică mai severă și care are scopul de a reduce pierderile de căldură în sistemul de tratare a gazelor de evacuare. Totodată, izolarea suplimentară contra căldurii a unor cabluri și furtunuri care trec prin vecinătatea galeriei de evacuare și implementarea unui vas de expansiune pentru răcirea injectorului de uree, sunt măsurile luate deja pentru noul model.
Adițional cerinței inițiale, din dorința de a menține standardele de calitate înaltă, s-a profitat de necesitatea extinderii omologării pentru a introduce unele funcții noi, precum: un nou design al acoperișului, prin crearea unei ferestre în plafon, oferind operatorului un plus de vizibilitate când lucrează cu anumite echipamente; valorificarea funcției AUTO LIFT a transmisiei.
cilindrii în linie, sistem de injecție common rail, cu turbocompresor și intercooler, iar norma de poluare este stagiul V. Utilajul se încadrează în clasa de putere 80-110 CP și dispune de o transmisie mecanică cu 12 viteze și inversor, cu posibilitate de cuplare 4 x4, direcție hidrostatica și sistem de frânare cu discuri multiple. Instalația hidraulica de forță a utilajului este alimentată de o pompă hidraulică cu un debit maxim de 60l/min. Circuitul hidraulic pune la dispoziția operatorului un număr de 3 secțiuni hidraulice comandate mecanic prin intermediul levierelor de pe consola dreaptă din cabină. Aceste secțiuni hidraulice sunt configurabile, astfel încât să satisfacă cerințele tuturor accesoriilor ce pot fi atașate tractorului. Mecanismul de ridicare spate este un sistem în 3 puncte de categoria II cu comandă manuală din cabina și din exterior, control pe poziție și forță.
Este o comanda la buton, ce ridică tiranții spate maxim, fără operarea manetelor și care stabilește nivelul,
înălțimea și forța din aceștia. La anularea comenzii, tiranții coboară la nivelul anterior stabilit, fără a face alte ajustări din manete; regândirea contragreutăților față, care acum se îmbină mai eficient cu aspectul tractorului, oferind în același timp și o mai bună distribuție a maselor; modificări efectuate, pentru o cabină mai silențioasă.
Ne mândrim cu produsele românești fabricate la IRUM, în Reghin, inclusiv prin intermediul celor mai cunoscute și de avengură târguri și expoziții organizate în România, și nu numai, acolo unde produsele pot fi admirate și descoperite în cel mai mic detaliu. Cel mai apropiat eveniment la care urmează să participăm este târgul INDAGRA, unde vom fi prezenți cu o gamă mai largă de tractoare agricole și accesorii, la Romexpo, în perioada 26-30 octombrie. Iar în luna noiembrie, vom prezenta peste hotare tractorul agricol TAGRO Stage V, la târgul internațional EIMA, din Italia.
Mai multe detalii despre TAGRO Stage V, produsele și activitatea companiei IRUM puteți afla de pe www.irum.ro!