AutomatizariSisteme de ControlSisteme de fabricatieSisteme Industriale

Specialiști în măsurători: noul președinte Mitutoyo Europe stabilește planuri de dezvoltare

Share this article

Recent numit președinte la Mitutoyo Europe, Ray Penny este prima persoană care ocupă această funcție, fără a avea cetățenie japoneză în cei 57 de ani de activitate Mitutoyo în Europa. Acest moment marchează începutul unei noi ere, cu schimbări la nivelul conducerii și o strategie reînnoită, care subliniază ambițiile acestei companii progresiste de a valorifica moștenirea solidă și de succes pe piața metrologiei și de a analiza noi posibilități de dezvoltare, dintr-o perspectivă ușor diferită.

Cu sediul central în Japonia, compania Mitutoyo Corporation este un nume de referință în domeniul metrologiei, renumită pentru angajamentul său de neclintit față de precizie și inovare. Cu o moștenire solidă și de succes, Mitutoyo s-a impus ca lider pe piața mondială, oferind soluții avansate de măsurare pentru industrii din întreaga lume. În calitatea sa de actor important în Europa, Mitutoyo a construit o rețea puternică de filiale, birouri de vânzări și centre de service pe întregul continent, asigurând un sprijin continuu pentru clienții din diverse sectoare.

Deși este nou în funcția de președinte al Mitutoyo Europe, Ray Penny nu este deloc nou la Mitutoyo. Și-a început cariera în cadrul companiei ca tehnician de service în Marea Britanie, în 1986. A ocupat apoi funcții în service pe teren și suport tehnic vînzări, ceea ce a dus în cele din urmă la numirea sa ca director de vânzări pentru export în Regatul Unit. În 2017, a fost numit director general al Mitutoyo UK, funcție ce includea prezența în consiliul de administrație al Mitutoyo Europe. Astăzi, în calitate de președinte Mitutoyo Europe, responsabilitățile sale acoperă întreaga regiune EMEA (Europa, Orientul Mijlociu, Africa).

Această evoluție în carieră demonstrează oportunitățile disponibile la Mitutoyo, datorită în mare măsură principiilor sale corporative de promovare a persoanelor din cadrul companiei și de cultivare a tinerelor talente printr-un mediu de lucru pozitiv.

„Cred că sunt un bun exemplu în acest sens”, spune el. „Sunt mândru de realizările mele și mândru de Mitutoyo. Simt foarte tare că fac parte din companie, dar nu consider niciodată că lucrurile sunt bătute în cuie. Indiferent ce funcție ocupați, trebuie să dați dovadă de angajament.”

Calea europeană
Extinderea responsabilităților lui Ray Penny la nivel european înseamnă înțelegerea modalităților culturale de lucru în mai multe țări diferite, atât pe plan intern, cât și cu baza de clienți și distribuitori, un lucru pe care spune că este dornic să îl învețe rapid.

„Deși Mitutoyo Europe are un nou președinte, pentru distribuitorii și clienții noștri lucrurile merg ca de obicei. Cu toate acestea, unul dintre motivele clare pentru desemnarea pentru prima dată a unui european în această funcție este implementarea unei schimbări strategice în organizarea Mitutoyo, și anume analiza pieței din perspectiva unei reprezentări mai regionale/locale. Nu doresc schimbări majore, deoarece suntem o companie de succes, dar sediul nostru central din Japonia dorește o organizație „locală” în Europa, care să reacționeze rapid și agil la piața în continuă evoluție de aici.”

Acesta este un obiectiv principal al actualului plan de management pe termen mediu al Mitutoyo Europe (2024-2029), pe măsură ce compania se îndreaptă spre obiectivul global „Vision 100” în 2034, anul în care Mitutoyo împlinește 100 de ani de existență. Vision 100 stabilește o ambiție clară: să continuăm să fim pionieri în domeniul măsurătorilor.

Să lăsăm piața să-și spună cuvântul
Ray Penny afirmă: „Un obiectiv central al planului nostru de management pe termen mediu este ca Mitutoyo Europe să devină o organizație orientată către piață. Vreau să spun prin aceasta că ne dorim să ajungem într-o poziție în care să avem o înțelegere clară a nevoilor pieței atât astăzi, cât și mâine. Apoi putem transmite aceste informații echipei noastre de cercetare și dezvoltare din Japonia. Ideile pentru noi produse trebuie să vină de pe piață. Acesta este motivul pentru care am înființat o divizie regională de marketing în Europa.”

Există diferențe esențiale între piețele de metrologie din Japonia și Europa. Deși ambele deservesc toate sectoarele, industria semiconductorilor, de exemplu, este mult mai răspândită în Japonia decât în Europa, în timp ce industria aerospațială și cea medicală au o prezență puternică în Europa.

„În egală măsură, nu putem uita de sectoarele noastre tradiționale, pe măsură ce acestea evoluează. Deși a fost o realizare extraordinară să vedem recenta deschidere a Centrului nostru de competență pentru semiconductori din Veenendaal, Țările de Jos, de exemplu, nu putem să nu fim atenți la cerințele în schimbare ale industriilor tradiționale.”

Automatizarea viitorului
Dezvoltarea asiduă și direcționată a produselor este în mod clar esențială atât pentru sectoarele noi, cât și pentru cele existente, iar Ray Penny identifică automatizarea ca fiind un domeniu de interes.

„Desigur, suntem deja implicați în automatizare, dar acesta este un domeniu al activității noastre în care vedem o creștere viitoare. Mitutoyo are un portofoliu larg de soluții, de la unelte manuale la cele mai recente sisteme de măsurare a coordonatelor, a formei, sisteme optice și de vedere, precum și multe alte produse din acest sector. Cu toate acestea, există domenii din acest spectru în care avem concurență de nișă. Prin urmare, trebuie să ne gândim la extinderea diferențierii noastre pe piață și un astfel de domeniu este automatizarea măsurării în linie.”

O altă zonă de dezvoltare pentru Europa este sectorul OEM din cadrul Mitutoyo, unde compania poate furniza soluții care să fie integrate fără probleme în produsele fabricate de alți producători. Furnizarea de lentile sau senzori Mitutoyo către fabricanții OEM, de exemplu, poate scurta timpul de lansare pe piață și poate reduce provocările și costurile asociate producției interne. Mitutoyo s-a axat foarte mult pe acest domeniu în ultimii doi ani, înregistrând deja primele semne favorabile și succese notabile.

Formă și fond
Pentru a se asigura că Mitutoyo și clienții săi beneficiază de aceste progrese și de altele, va fi nevoie de toată experiența și cunoștințele lui Ray Penny, iar implementarea tacticilor de management adecvate va fi extrem de importantă. Așadar, cum și-ar descrie chiar el stilul de conducere?

„Sunt foarte concentrat, dar și foarte deschis”, spune el. „Membrii echipei își cunosc rolurile și obiectivele care se așteaptă de la ei – și am încredere că le vor îndeplini. Desigur, într-un rol de conducere trebuie să iei decizii cheie, dar sunt un bun ascultător și cred că o abordare deschisă duce la un răspuns mai bun din partea angajaților. De asemenea, stimulează motivația și ajută la păstrarea angajaților, ceea ce este esențial pe piața actuală a forței de muncă.”

Adaugă: „Știm care sunt punctele noastre forte: suntem o companie de metrologie cu un nume pe care întreaga industrie îl asociază cu măsurarea de precizie, un brand construit pe atributele fundamentale ale afacerilor japoneze care includ organizarea, eficiența, progresul și structura. Și, deși nu ne putem culca niciodată pe o ureche, acest lucru ne-a permis să obținem rezultate bune timp de 91 de ani. Mitutoyo Europe se află în prezent pe o linie stabilă în ceea ce privește veniturile anuale din vânzări, ceea ce poate fi considerat un lucru pozitiv având în vedere situația economică și politică dificilă din acest moment. Acestea fiind spuse, ne-am stabilit obiective ambițioase, ceea ce înseamnă că trebuie să fim creativi la toate nivelurile afacerii.”

Comportamentul subtil și cald al lui Ray Penny este completat de optimism și deosebit de mult angajament. Dat fiind faptul că Europa contribuie deja în mod semnificativ la cifra de afaceri globală a Mitutoyo, el este încrezător că se poate obține o creștere în regiunea EMEA. Experiența sa la Mitutoyo și pe piața metrologiei sunt atuuri importante prin care putem fi convinși că în următorii ani compania va obține câștigurile pe care le dorește.

Articol de

Showroom Mitutoyo
Drumul Gării Odăi nr.1A , Airport Plaza, Otopeni
[email protected]

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.
Fill out this field
Fill out this field
Cod Verificare 28 + 12 = ?
Rezolva ecuatia pentru a demonstra ca nu sunteti un robot.
Enter the equation result to proceed
You need to agree with the terms to proceed
Tags: Mitutoyo,
Evaluarea din timp a riscurilor: rețeta SGS pentru continuitatea afacerilor
AgriPlanta Show – Inovație și Tehnologie Agricolă în Câmp

Demo Room

Ultimele Articole
Fabricat in Romania

Aateq

Belgian precision turning, milling and welding in Romania CINE SUNTEM? Compania Aateq a fost înființată în anul 2006 de către…

Citeste si: