Prototipul va fi lansat în 2023, validarea pe vehiculului în 2024 și producția de serie la scară largă în 2025
Hyundai Doosan Infracore (HDI) accelerează dezvoltarea motoarelor după ce a finalizat proiectarea motoarelor sale cu combustie internă pe hidrogen (motoare pe hidrogen) și a lansat un prototip.
Motorul pe hidrogen dezvoltat de HDI este un motor de 11 litri care produce o putere de 300 kW (402 CP) și un cuplu de 1700 Nm la 2000 rpm. Acesta îndeplinește reglementările Tier 5 / Stage 5 / Euro 7, care impun ca emisiile să fie reduse cu 90% față de nivelul actual, pentru a respecta Zero CO2 (sub 1g/kwh) și Zero Impact Emission (Zero Emission în UE).
Motoarele pe hidrogen sunt alimentate cu hidrogen de puritate redusă, ceea ce le face durabile, economice și cu o mare densitate de energie, acestea fiind astfel cele mai potrivite sisteme de motoare pentru vehiculele de dimensiuni medii și mari și pentru vehiculele de transport pe distanțe lungi. O singură încărcare de 10 minute permite parcurgerea unei distanțe de până la 500 km, iar acestea sunt cu 25-30% mai economice decât celulele de acumulatori sau pachetele de baterii atunci când se iau în considerare prețul vehiculului și costurile de întreținere.
HDI plănuiește să profite de tehnologia și instalațiile sale existente pentru motoare pentru a reduce costurile și a accelera comercializarea. Noile motoare pe hidrogen vor fi instalate pe vehicule comerciale, cum ar fi camioane și autobuze mari, și pe echipamente de construcții în vederea testării până în 2024, iar producția de masă la scară largă este planificată pentru 2025.
HDI va prezenta diverse produse, inclusiv H2ICE, pachete de baterii pentru vehicule electrice și sisteme de propulsie hibride complete plug-in la CONEXPO 2023, care va avea loc în SUA în luna martie. Standul Departamentului de motoare al HDI va fi situat la S84044, la etajul 2 din Hala Sud.
Kim Joong-soo, șeful departamentului de motoare al HDI, a declarat: „Motoarele cu combustie internă pe hidrogen vor fi utilizate la vehiculele comerciale de dimensiuni medii și mari, cum ar fi camioanele, autobuzele și echipamentele de construcții, precum și la generatoarele de energie de dimensiuni medii și mari. Vom depune cele mai mari eforturi pentru a realiza neutralitatea emisiilor de carbon ca răspuns la piața ecologică prin dezvoltarea de tehnologii ecologice legate de hidrogen, în conformitate cu reglementările tot mai stricte privind emisiile de carbon.”